XSbfAFb72XPu3PzchBts4AT24m9j9V expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> КУЛИНАРНА РАЗХОДКА: РИБЕНА КОНСЕРВА СЪС ЗЕЛЕНЧУЦИ ИЛИ " РОПОТАМО"

Всичко за мен

Моята снимка
Червен бряг, Плевенска, Bulgaria
Кулинарията е моето хоби и често намирам време за нея. Имам стимул да готвя и го правя с желание и лекота. На всички вас, които харесвате приготвеното от мен, СЪРДЕЧНО БЛАГОДАРЯ!

понеделник, 12 септември 2011 г.

РИБЕНА КОНСЕРВА СЪС ЗЕЛЕНЧУЦИ ИЛИ " РОПОТАМО"

   Не мога да твърдя, за достоверността на рецептата " Ропотамо " ли е или не, но мога да твърдя, че е изключително вкусна. Правила съм я и знам качеството и , което ме спря да експериментирам с нова рецепта. Залагам на изпитаното старо и добро, за да съм сигурна, че студентката ще хареса любимата си консерва :).
  В случая рибата е ТАРАНКА / Каракуда/.

НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:
Изчистената и изрязана от бодливите и части риба я осолявам добре.
Не се обезкостява, защото в края на приготвянето костите са омекнали също колкото месото :). А те са полезни, предполагам знаете.
Нареждам рибата в тенджера под налягане и върху нея изсипвам олио и оцет.
На 1 кг риба се слагат 1 ч. ч. олио и 1/ 2 ч. ч. оцет.
Моята доза беше от 3 кг и затова сложих 3 ч. ч. олио и 1 и 1/ 2  ч. ч. оцет.
Добавям зрънца черен пипер и няколко листенца дафинов лист, доливам с вода, която да е на нивото на рибата, затварям тенджерата и варя на умерен огън в продължение на 1 час.
Изваждам я в тава и я оставям да се охлади.
Беше станала на масълце и си плуваше в блажничък сосец:).
 Не се притеснявайте, че ще се развари, костите трябва да омекнат на 100 процента, за да не плюете после, когато я консумирате :)!
През това време приготвих зеленчуците-
сварен грах- около 800 грама
същото количество сварени и нарязани моркови
2 буркана нарязани кисели краставички
домашно приготвено доматено пюре,
което изварих от 2 кг смлени домати с машинката за мелене на месо/ предварително с ръце махнах семките, но не и люспите на доматите/
/Доматеното пюре приготвих от смлените домати с добавка на малко олио, сол  и захар на вкус./
Започнах да редя всичко в следната последователност като честичко притисках-
риба, грах, моркови, кисели краставици, доматено пюре, лъжица от рибения сос, 2 зрънца бахар, 5- 6 зрънца черен пипер, парченце от дафиново листенце и отново риба, грах , моркови, краставички и накрая доматено пюре.
На всеки буркан отгоре пуснах по няколко зрънца лимонтузу / задължително е/.
Съпругът затвори бурканите и ги стерилизира в продължение на 2 часа и 30 минути.
Бавно се прави консервата, но пък си заслужава.
От тази доза се получиха 12 буркана с вместимост от 700 грама.
Процедурата ще се повтори още веднъж, но нека пристигне рибата :).

ДА ВИ Е СЛАДКО!

11 септември 2011 г

3 октомври 2011 г: Ето я вече и устояла и отворена, готова за консумация .
С ДОБАВКА!!! :)




8 коментара:

  1. Рядко заставам над печката но твоята рецепта ме изкуши. Намират ми се разни риби във фризера и с радост се възползвах от твоята идея. Последвах съвета ти и смело импровизирах.... сега няколко платерини заргани и таранки се греят на топло в тенджерата под налягане, а аз нямам търпение да мине необходимото време за кулинарна готовност. Благодаря за чудесната идея.
    ПП: една идейка и от мен - преди да сложа капака на тенджерата захлупвам рибата с една чиния за да не се разкъсва при варенето. :)

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря за хубавите думи! Споделете дали ви е харесал начинът на приготвяне. А за чинията сте прав, да, ако рибата е едра. Иначе пак ще се разкъса по време на смесването с останалите продукти. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Да, Илия, много вкусно нещо е тази консерва и освен това винаги имаш нещо готово под ръка, с което можеш да се нахраниш.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Леле чесно да ти кажа направо се очаровах рибата в консерва стана върха иииииии аз като теб хоби ми е да готвя нооо ти ти ме задминаваш .

    ОтговорИзтриване
  5. Леле мда много ми хареса стана страхотна консерва от риба много хубави рецепти иииииии на мен ми е хоби нооо ти ти май ме задминаваш

    ОтговорИзтриване
  6. Еха, Слави, стана ми драго като ти прочетох думите.
    Браво! Значи сме колеги по хоби. Прекрасно е да готвиш, нали? И после да се радваш на благините, които си сътворил.
    Поздрави: Марги

    ОтговорИзтриване
  7. Наистина прекрасна рецепта.

    ОтговорИзтриване