XSbfAFb72XPu3PzchBts4AT24m9j9V expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> КУЛИНАРНА РАЗХОДКА: ПУХКАВА "ОБЪРНАТА" БАНИЦА С ГАЗИРАНА ВОДА

Всичко за мен

Моята снимка
Червен бряг, Плевенска, Bulgaria
Кулинарията е моето хоби и хобито на моя съпруг. Често намираме време за нея. Имаме стимул да готвим и го правим с желание и лекота. На всички вас, които харесвате приготвеното от нас, СЪРДЕЧНО БЛАГОДАРИМ!

вторник, 3 януари 2012 г.

ПУХКАВА "ОБЪРНАТА" БАНИЦА С ГАЗИРАНА ВОДА

Тази баница става наистина много пухкава и с " много въздух" в нея или
казано накратко -
това е ВЪЗДУШНА БАНИЦА :).
ПРОДУКТИ:
1 пакет готови кори- в случая са "ВИТА СТАР"
около 400- 450 гр сирене
4 или 5 яйца/ в зависимост от големината им/
250 мл газирана вода
сол - по ваша преценка/ аз не слагам/
1/ 2 пак. краве масло
5 с. л. олио + още малко за намазване на тавата

НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:
Намазвам тава с диаметър 28 см с олио.
Вземам по три кори, които нагъвам на хармоника, и ръся със сирене.

Върху него отново слагам три кори, нагънати като хармоника, и пак ръся сирене.
Процедурата продължава до свършване на корите.
Разрязвам още суровата баница на парчета, поливам я внимателно със загрятото олио и масло, а след това и със сместа от разбитите яйца и газираната вода.
При заливането на баницата внимавам тя да се напои равномерно и най- вече в прорезите.

Слагам я в предварително загрята на 180 градуса фурна и я пека до готовност, а готовността се разбира, когато самата баница се зачерви приятно.
Изваждам я от фурната, редя на квадрат 4 съда/ в случая използвах гювечета/ и веднага обръщам внимателно върху тях тавата с баницата обратно, но  внимавам само ръбовете на тавата да " стъпят" върху съдчетата, защото в противен случай ще се смачка  и вглети произведението :).

Завивам грижливо баницата с кърпи и я оставям така до пълното и изстиване.
Целта на този вид приготвяне е самата баница да не спадне и се смачка, а да остане толкова бухнала, колкото е била и по време на печенето :).
ДА ВИ Е СЛАДКО! :)

31. 12. 2011 г

21 коментара:

  1. Марги, баницата е много вкусна, аз правя почти същата и е много пухкава. При мен нареждането е малко по-различно и не я разрязвам, а и тавата не мажа с олио. Следващия път ще пробвам твоя вариант:)!

    ОтговорИзтриване
  2. Вкусна е и наистина много пухкава, както я наричат някои " с много въздух" :).

    ОтговорИзтриване
  3. И аз правя такава, но последния път ми се изсипа от тавата както я бях обърнала, много ми се смяха в къщи.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да. А намазах дъното на тавата със съвсем малко олио и пак се обърна...

      Изтриване
    2. Не знам защо е станало така. При мен никога не се е случвало подобно нещо. :(

      Изтриване
  4. Карола, чувала съм за тази беда и от други хора, но при мен лично не се е случвало.

    ОтговорИзтриване
  5. А-ха! Точно такава рецепта търсех - точно както баба я приготвя :-)
    Благодаря, усмихнат ден! :-)

    ОтговорИзтриване
  6. Сега я направих.Перфектна.Мерси за изчерпателната рецепта, подкрепена със снимки.

    ОтговорИзтриване
  7. За нищо, Мери! Удоволствие за мен е да бъда полезна . Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Още довечера ще я направя за моите момчета. Много ми харесват рецептите Ви, нямам търпение да пробвам и други неща. :)

    ОтговорИзтриване
  9. Ще я направя още тази вечер за моите момчета. Много ми харесват рецептите Ви, нямам търпение да изпробвам и други неща. :)

    ОтговорИзтриване
  10. Мила Дени, осмен да благодаря за топлите думи, друго не мога да кажа.
    Радост за мен е да бъда полезна с лесни и семпли рецептички и най- вече ИЗПИТАНИ ВЪВ ВРЕМЕТО.
    Със здраве да си хапнете баницата и всичко останало, което си харесате и приготвите.
    Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Здравейте ☺ искам да приготвя баницата, но тъй като ще ми е за първи път да правя обърната, не разбрах корите по три едновременно ли правя на хармоника или една по една в тава.

    ОтговорИзтриване
  12. Здравейте, Мария!
    Корите са три, нагънати една след друга, а не заедно.Даже ще ви посъветвам да въртите тавата при нареждането на всяка кора, за да се получава повече въздух. Няма нищо сложно в приготвянето и мисля, че няма да имате ядове.
    Поздрави и успех!

    ОтговорИзтриване
  13. Страхотна стана,Благодаря

    ОтговорИзтриване
  14. О, сполучлива е тази баница. Браво! Ако пък е и за празника- чудесно!
    Поздрави: Марги

    ОтговорИзтриване
  15. Прекрасна рецепта.Откакто я видях правя баницата само по този начин и всички в къщи са доволни!Благодаря за подробно описаната рецепта,което е много важно за крайният резултат!

    ОтговорИзтриване
  16. Радвам се, че съм допринесла с нещо полезно в това напрегнато и тъжно ежедневие... Да си пожелаем да бъдем здрави и силни ииии да си правим по- често банички. :)

    ОтговорИзтриване
  17. Не знам защо пада от тавата. При мен никога не се е случвало такова нещо. :)

    ОтговорИзтриване
  18. Марги, баницата ви е страхотна! Правила съм я вече няколко пъти. Винаги резултатът е отличен!

    ОтговорИзтриване