XSbfAFb72XPu3PzchBts4AT24m9j9V expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> КУЛИНАРНА РАЗХОДКА: ЗИМЕН БЛАГ БОБ ПО СЕЛСКИ

Всичко за мен

Моята снимка
Червен бряг, Плевенска, Bulgaria
Кулинарията е моето хоби и хобито на моя съпруг. Често намираме време за нея. Имаме стимул да готвим и го правим с желание и лекота. На всички вас, които харесвате приготвеното от нас, СЪРДЕЧНО БЛАГОДАРИМ!

събота, 30 март 2013 г.

ЗИМЕН БЛАГ БОБ ПО СЕЛСКИ


      Така го приготвяхме някога на село, след като тате „ гътнеше” прасето.
Миналата зима реших да покажа на моя съпруг  що е селска идилия и заедно с него запретнахме ръкави да направим тази бобено- зелева манипулация. Обърнете внимание само колко е здравословна гозбата- та в нея има и свински пръжки / джумерки/ :).  Те са толкова блажни, тежки  и калорични, че не ми се мисли какво се случва в стомаха на човек след техния прием, но пък като се замисля, че някога нашите баби и деди са яли много често подобни храни, веднага се успокоявам.
Та… да си дойда на думата и да напиша необходимите
ПРОДУКТИ:
1 чиния свински пръжки / джумерки ги наричат в някои области на България/
около 300 г зрял боб
1/ 2 малка кисела зелка
2 средно големи глави кромид лук
3 сухи чушки
1 морков
2 домата от консерва
няколко скилидки чесън/ количеството нека да е по ваша преценка/
черен пипер
балканска чубрица
сух джоджен
червен пипер
1 дафинов лист
сол на вкус
3 с. л. олио
НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:
Сварявам боба с дафиновия лист до омекване, а зелето нарязвам и запържвам /или запичам във фурната/ с олиото до готовност. В голяма тенджера запържвам пръжките с нарязаните на ситно лук, чушки и моркови, след което добавям и доматите. Пържа и бъркам до извирането на доматената водичка.
 Слагам изцедения бобец, а след него и зелето Пускам и обелените цели чесънчета и поръсвам гозбата с черния и червен пипер, стрития джоджен и чубрицата. Соля, ако е необходимо, защото по принцип соленото кисело зеле не позволява това. Задушавам и бъркам до пълното омесване на продуктите.
Сами ще прецените кога ястието е готово.
Уверявам ви, че такъв боб няма да намерите дори и в най- реномираните заведения. Пак напомням- не е здравословен, но пък е толкова благ и мазничък, толкова апетитен и ароматен, че ако си го топнете и с топла питка, а в чинийката сложите препечено люто чушле…или ще ми благодарите или ще ме търсите да ме биете :).
Наздраве от мен с чаша червено домашно гъсто руйно вино! :)

4 коментара:

  1. Марги,и баба ми казваше на пръжките джумерки-а боба с кисело зеле ми е позната вкусна идилия.Правя го и аз,но без пръжки,че моите не обичат-не знаят какво да ядат.
    Пегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  2. Това си е някогашна стара гозба и не всеки я харесва.Само могат да изгубят онези, които не пожелаят да я опитат, нали? :)

    ОтговорИзтриване
  3. Ох, как ми се яде това вкусно фасулче...
    Марги,благодаря за идеята!
    Поздрави и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Можеш да си го приготвиш, усмихната Генче! :)
    Иии... да ти е сладко! :)

    ОтговорИзтриване