XSbfAFb72XPu3PzchBts4AT24m9j9V expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> КУЛИНАРНА РАЗХОДКА: КЮФТЕТА ОТ ТУЧЕНИЦА

Всичко за мен

Моята снимка
Червен бряг, Плевенска, Bulgaria
Кулинарията е моето хоби и хобито на моя съпруг. Често намираме време за нея. Имаме стимул да готвим и го правим с желание и лекота. На всички вас, които харесвате приготвеното от нас, СЪРДЕЧНО БЛАГОДАРИМ!

петък, 12 юли 2013 г.

КЮФТЕТА ОТ ТУЧЕНИЦА


Малко хора са запознати с полезните свойства на тази трева ТУЧЕНИЦА, която в нашия край се нарича ТЛЪСТИКА,  а някъде е ТЛЪСТИЧЕ.
У дома в нашия двор бе пълно, но откакто започнах да я консумирам 
нейното изтребване вече е забранено със закон :).
Да си призная, че  и на мен ми бе много трудно да се реша да я опитам, но вече я похапвам с охота. Едно на ръка, че е полезна и другото- много е вкусна. До скоро я използвах само свежа  и сурова в салати, но сега реших да си сътворя едни кюфтенца с нея. Моят съпруг, който е и мой колега по хоби, се прехласна по тях и каза, че по- вкусни зеленчукови такива не е ял, а аз съм правила магданозени, с лапад, със спанак, копривени...Всякакви.
Препоръката ми е да ги опитате и сами да се убедите, че природата е родила този 
" бурен" както за пилетата и прасетата, така и за човеците :).
Съставките и пропорциите съчетах сама по мое виждане:
ПРОДУКТИ:

1 чиния с връх тученица/ тлъстика, тлъстиче/
1 неголяма  връзка магданоз
2 яйца
2 с. л. кисело мляко
5 с. л. с лек връх брашно
100 г твърдо сирене
чеснов  пипер/ комбинация между чесън на прах и смлян черен пипер/
хималайска сол - на вкус
НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:
Яйцата и солта разбивам с миксера. Към тях на най- ниската  негова степен  добавям рендосаното сирене и млякото. Изсипвам лъжица след лъжица брашното и овкусявам с чесновия пипер. Накрая добавям и нарязаната тученица плюс магданоза. От готовата смес гребвам със супена лъжица и пържа кюфтенцата в горещо олио.
Това е от мен, а останалото е от вас :).
12 юли 2013 г 

 12 юли 2014 г

6 коментара:

  1. Тученицата или на арменски-хавгъдик е билка и растение с много ядливи качества.Аз правя панирани миди с магданоз и тученица.Много са вкусни

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,amiraMisakyan! Бихте ли споделили рецептата си за миди с тученица?

      Изтриване
  2. Да, така е, но много хора това не го знаят. Правих и баница, което е много странно за някои. Трудно ми бе и на мен да приема, че този нагъл бурен, от който не мога да си изчистя двора, е ценна за организма ни храна :). Предвиждам още рецепти с нея :). Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Рецептата ми е полезна и много ми хареса!

    ОтговорИзтриване
  4. Да, Розалина, много са вкусни. Някои гледат с насмешка на този вид храна, но лично на мен ми харесва и затова често готвя с тученица.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Няма да мога да Ви помогна, защото никога не съм правила миди с тученица. Попитайте другаде за такава рецепта. Поздрави!

    ОтговорИзтриване