XSbfAFb72XPu3PzchBts4AT24m9j9V expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> КУЛИНАРНА РАЗХОДКА: АРОМАТЕН ПЕРСИЙСКИ ИЛИ МЪРЗЕЛИВ ТУТМАНИК

Всичко за мен

Моята снимка
Червен бряг, Плевенска, Bulgaria
Кулинарията е моето хоби и хобито на моя съпруг. Често намираме време за нея. Имаме стимул да готвим и го правим с желание и лекота. На всички вас, които харесвате приготвеното от нас, СЪРДЕЧНО БЛАГОДАРИМ!

събота, 23 февруари 2013 г.

АРОМАТЕН ПЕРСИЙСКИ ИЛИ МЪРЗЕЛИВ ТУТМАНИК

Рецептата датира в стария тефтер от 80- те години, когато съм вписвала  всичко онова, с което някой ме е черпил и ми е харесало. Защо пък Персийски- не знам, но плюсчето, което слагам като знак пред всяка изпитана и допаднала ми на вкус рецепта , е доказателство за това, че тя е влязла в менюто ми :).

ПРОДУКТИ:

4 яйца
3/4 ч.ч. олио
1 ч.ч. кисело мляко
100 г натрошено сирене
1 ч.л. сода
1 ч. л. сол
200  г брашно
…………………
В оригиналната рецепта пише, че преди печене се маже с яйца, но аз направих промяна.
Количеството на брашното не е упоменато, но аз мерих колко слагам и записах грамажа му.
За поръсване:
ситно смлени мащерка и риган
шепа сусам
2 с. л. олио- за намасляване на тавата

НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:
Разбивам с миксер яйцата със солта, след което добавям олиото и млякото. Изсипвам брашното, в което съм смесила содата, и бъркам така на най-  ниската степен на уреда. Спирам миксера, слагам сиренето и бъркам на ръка леко докато то се омеси с тестото. Намазвам тава/ 30 см/ с олио, поръсвам я с брашно и разстилам сместа в нея. Отгоре поръсвам с любими подправки. В случая са мащерка и риган, но понякога ползвам босилек, който влиза в добра комбинация със сиренето. Наръсих и с шепа сусам, защото имах в наличност.


 Пека го в предварително загрята на 180 градуса фурна в продължение на около 30 минути. За неговата готовност проверявам с клечка, с която боцкам, за да разбера дали все още се лепи тесто върху нея или не.
Изваждам го и го оставям десетина минути под кърпа, за да се отпусне и поохлади.



 Нарязвам и поднасям за закуска.
Получава се един бърз тутманик с вкус на баница.
...............................
23 . 02. 2013 г

Няма коментари:

Публикуване на коментар