XSbfAFb72XPu3PzchBts4AT24m9j9V expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> КУЛИНАРНА РАЗХОДКА: УСУКАНА ПИТА " ОХЛЮВ"

Всичко за мен

Моята снимка
Червен бряг, Плевенска, Bulgaria
Кулинарията е моето хоби и хобито на моя съпруг. Често намираме време за нея. Имаме стимул да готвим и го правим с желание и лекота. На всички вас, които харесвате приготвеното от нас, СЪРДЕЧНО БЛАГОДАРИМ!

четвъртък, 31 декември 2020 г.

УСУКАНА ПИТА " ОХЛЮВ"

                             Този хляб е с консистенцията на козунак и е ужасно пухкав.

Меси се, оформя се лесно и спокойно може да се сложи на каквато и да била празнична трапеза.

Съхраняван  в найлонова торбичка  може да издържи до 1 седмица.


ПРОДУКТИ:

200 мл прясно мляко

200 мл вода

25 г жива мая

4 с. л. кисело мляко

2 с. л. олио

2 яйца

1 белтък

1 с. л. сол

1 с. л. захар

1 с. л. сок от лимон

1 с. л. оцет

1 с. л. ракия

щипка сода за хляб

 около 1 200 г качествено бяло брашно

една шепа олио- за намазване на олбите

За намазване на питката:

1 жълтък + 1 с. л. олио

За поръсване: 

сусам

НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:

От посочените продукти замесваме гладко и еластично тесто.

Разделяме го на 4 равни части, които оформяме като питки.

Всяка една от тях разточваме на олба и намазваме обилно с олио.

Слагаме ги една върху друга като последната оставяме суха.

Така наредените олби разточваме на една голяма и правоъгълна.

Намазваме и нея с олио.

 Навиваме я на руло, а след това на охлюв.


 Разточваме го внимателно така, че той да стане с големината на тавата.

Намазваме дъното на тава с размери 32 см в диаметър и го слагаме в нея.

Оставяме питата да втасва до двойно увеличение на обема и.

Намазваме я с разбития с олиото жълтък и я поръсваме със сусам.

Печем я в предварително загрята фурна на 180 градуса в продължение на 45- 50 минути/ в зависимост от начина на печене на вашата фурна/, като след първите 15 минути покриваме тавата с хартия, за да не се препече отгоре.

                                                                      
                                                                       25. 12. 2020 г


4 коментара:

  1. Ами да. Пропуснала съм я ...незнайно защо... Благодаря Ви! Коригирах рецептата. Поздрави сърдечни! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Всичките ти рецепти са както моята майка ги прави и както съм ги преписвала от нейния тефтер - прекрасни домашни манджички, приготвени с любов, търпение и майсторлък! Браво, девойко! Изпълни ми следобеда с усмивка! Благодаря!
    И не на последно място - написано без правописни грешки! Толкова отдавна не съм се радвала на нечий блог така! Ще наминавам честичко!

    ОтговорИзтриване
  3. Здравейте, непозната Симона! :)
    Да си призная- стоплихте ми душата с милите си думи към мен.
    Благодаря Ви!
    Относно ястията- ами аз съм израсла на село и винаги съм се хранила с чиста и семпла храна, затова и сега готвя така за семейството си. А по повод липсата на правописни грешки- старая се, чета написаното по два пъти, за да не се излагам, защото все пак съм " даскалица" и то в момента на първокласници. От септември месец съм заповтаряла като папагал, че е недопустимо да останат писмено неграмотни откъм родния си език. Тъжното е, че някои родители започват рано да насърчават децата си да учат чужди езици, а забравят за нашия роден език, който е с никак нелека граматика. Та...така. Наминавайте честичко, ще се радвам. Напоследък публикувам по- рядко, защото не ми остава много време за описване на рецепти, но ЩЕ СЕ ПОПРАВЯ, ОБЕЩАВАМ. :)
    Бъдете здрава!
    Поздрави сърдечни!
    Марги :)

    ОтговорИзтриване