XSbfAFb72XPu3PzchBts4AT24m9j9V expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> КУЛИНАРНА РАЗХОДКА: ГРИС ХАЛВА

Всичко за мен

Моята снимка
Червен бряг, Плевенска, Bulgaria
Кулинарията е моето хоби и хобито на моя съпруг. Често намираме време за нея. Имаме стимул да готвим и го правим с желание и лекота. На всички вас, които харесвате приготвеното от нас, СЪРДЕЧНО БЛАГОДАРИМ!

понеделник, 10 март 2014 г.

ГРИС ХАЛВА





Много сполучлива рецепта за този десерт от миналото, когато още бях дете.
Тогава се научих да правя тази халва и то с лекота. 
Правя я и до днес.
А тя става една ароматна и леко ронеща се.

ПРОДУКТИ:
1 ч. ч. грис
1/ 2 ч. ч. олио
канела на вкус
1 и 1/ 2 ч. ч. захар
3 ч. ч. вода

НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:
Пресетият през едро сито грис се запържва в мазнината до  добиване на златист цвят. 
Добавя се канелата.

От захарта и водата се приготвя сироп, който се изсипва в запържения грис при непрекъснато бъркане.
Бъркайте, за да не стане на топки!
Ври 4-5 минути докато започне да се отделя от стените на съда.
Отстранява се от огъня и се изсипва в голяма форма или в няколко малки.
Украсява се по желание.
В случая изсипах сместа в силиконова форма, на чието дъно бях сложила орехови ядки.
…………………

Пробвала съм грис халвата и с малко масло, но не става ронлива като с олиото.
Определено не ми допада направена с него.

Няма коментари:

Публикуване на коментар