XSbfAFb72XPu3PzchBts4AT24m9j9V expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> КУЛИНАРНА РАЗХОДКА: МАЛАЙ/ румънски специалитет/

Всичко за мен

Моята снимка
Червен бряг, Плевенска, Bulgaria
Кулинарията е моето хоби и хобито на моя съпруг. Често намираме време за нея. Имаме стимул да готвим и го правим с желание и лекота. На всички вас, които харесвате приготвеното от нас, СЪРДЕЧНО БЛАГОДАРИМ!

понеделник, 1 април 2013 г.

МАЛАЙ/ румънски специалитет/


   Това е румънски специалитет, който имах удоволствието да видя на много места миналата седмица, когато бях в Румъния. Както баницата в различните краища на нашата страна се прави различно, така и този малай се приготвя по различен начин в техните райони. В ресторанта на хотел „ Сперанта”, в който вечерях, не го предлагаха, но от сервитьорката, която малко разбираше от италиански и английски, успях да разбера как се прави. Аналогичен е на нашия просеник с тази разлика, че го правят със заливка, почти същата като за нашата мусака. Мамалига със сирене и сметана хапнах, но малай- не, което съвсем не ми попречи да пробвам да го направя в нашите български домашни условия. И мамалигата, и малая румънците правят с прясно или узряло, но почти безсолно сирене. Аналогично на техните сирена е нашето прясно козе сирене на „ Жоси” , което много добре се вмества в подобен род тестени блюда.
ПРОДУКТИ:
За тестото:
250 г ситно смляно царевично брашно
4 с. л. пшенично бяло брашно
4 с. л. олио / масло/
2 яйца
150 г прясно козе сирене на „ Жоси”
1 ч. ч. квасено мляко
1 с. л. сол
1 с. л. захар
1 с. л. оцет
1 ч. л. сода за хляб

За заливката:
2 яйца
1 ч. ч. квасено мляко

малко олио- за намазване на тавата
малко брашно- за поръсване на тавата
НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:
Яйцата заедно със солта и захарта разбивам с миксер. При непрекъснато разбиване на най- ниските обороти добавям последователно сиренето, млякото, олиото/ разтопеното масло/ и оцета. Слагам лъжица по лъжица бялото брашно, което предварително съм пресяла и смесила със содата, а след него и царевичното. Получава се тесто, което е малко по- гъсто от кейковото. 
Изсипвам го в намазнена и набрашнена правоъгълна тавичка с размери 30/ 20 см, разстилам го леко с помощта на лъжица и го пека в предварително загрята на 180 градуса фурна в продължение на около 25 минути. 
Изваждам тавата и веднага поливам малая със заливката от разбитите яйца с млякото. 
Връщам тавата отново във фурната и продължавам печенето на същите градуси докато заливката на места започне приятно да кафенее. 
Изваждам го, оставям го леко да поизстине, нарязвам го на парчета и го сервирам с квасено мляко.
На мен много ми допадна рецептата, тъй като аз обожавам всичко, което е приготвено с царевично брашно. А и обичам импровизациите и различната храна и винаги бих опитала ястия от каквато и да са кухня. Можете да ми се доверите и да пробвате рецептата :).
…………………………………………………………………………
Ето я тяхната МАМАЛИГА, сервирана с купчинка цедено квасено мляко, което е разбъркано с безсолно сирене и всичко това полято със сметана. Страхотна вкусотия е, повярвайте. Самата мамалига я „ запичат” на гърне и тя ухае леко на опушено. Не можах да я снимам така, както ми я сервираха, защото хората, с които бях, не можаха да се стърпят да не я опитат и набързо и развалиха формата :(. Колко пъти им казах, че румънците са известни с мамалига и малай, ама те не, та не.. не можели да ядат храната на прасетата. Разровиха набързо моята порция и после веднага си поръчаха и за тях.

……………………………………..
И понеже още съм на румънска вълна- ето няколко снимки от престоя ми там :)
В ЦЕНТЪРА НА БРАШОВ
 .ХОТЕЛ, СПЕРАНТА"
В РЕСТОРАНТА НА ХОТЕЛА- ГР. СИНАЯ
СЛЕД КАФЕТО СУТРИНТА
 С ШЕФКАТА СЛЕД РАБОТНАТА  СРЕЩА :)
 ВРЕМЕ Е И ЗА МАЛКО РАЗВЛЕЧЕНИЯ:
БРАН...ПО ПЪТ КЪМ ЗАМЪКА НА ДРАКУЛА
В САМИЯ ЗАМЪК :)
НЕ МОЖЕ И БЕЗ ШОПИНГ :)

И ТАКА...
ВСИЧКО, КОЕТО БЯХ ЗАПЛАНУВАЛА В РУМЪНИЯ, ГО СВЪРШИХ, НО ЕДНА ОТ ЗАДАЧИТЕ БЕ ДА ВИДЯ ТЕХНИТЕ СПЕЦИАЛИТЕТИ. И УСПЯХ :).
23 и 24 март 2012 г


2 коментара:

  1. Хубаво е човек да пътува, а храната със сигурност помага да се разбере много за чуждата култура.
    Много интересни предложения, няма съмнение.
    Поздрави, Маргарита!

    ОтговорИзтриване
  2. Така е, Гергана. Винаги ми е била интересна чуждата кухня и дегустирам всичко с вълнение :).
    Поздрави и от мен! :)

    ОтговорИзтриване