XSbfAFb72XPu3PzchBts4AT24m9j9V expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> КУЛИНАРНА РАЗХОДКА: ПРОЛЕТЕН ПИРОГ

Всичко за мен

Моята снимка
Червен бряг, Плевенска, Bulgaria
Кулинарията е моето хоби и хобито на моя съпруг. Често намираме време за нея. Имаме стимул да готвим и го правим с желание и лекота. На всички вас, които харесвате приготвеното от нас, СЪРДЕЧНО БЛАГОДАРИМ!

сряда, 3 април 2013 г.

ПРОЛЕТЕН ПИРОГ


Взех идеята от рецептата за зелена пица на моята виртуална позната Елисавета Бъчварова.  
 Много ти благодаря, Ели! :)
Нейното си беше пица, но аз промених малко от продуктите, не разделих тестото в две тави, защото исках да се получи нещо по- дебеличко, което да държи ситка на съпруга ми :). Знаете, че обожавам зелениите и нямаше как да не се върна към рецептата, която жената ми сподели още през лятото. Тогава не я изпълних, защото в двора вече ги нямаше тези треволяци, но сега е бол от подобни и затова дойде ред и на нея :).
А вчерашното денонощие ми бе толкова мъчително, безсънно и тежко, че имах нужда да се откъсна от  случилото се и да се отдам на моето хоби.
А пък и нямахме нищо за храна.
Започна ли да готвя- забравям за всичко останало…

ПРОДУКТИ:
500 г брашно
2 яйца
1 ч. ч. кисело мляко
3 с. л. олио
20 г жива мая
50 мл хладка  вода
1 ч. л. сол
1 ч. л. захар
1 ч. л. риган
ЗА ГАРНИРАНЕ:
300 г лапад
1 ч. ч. натрошено сирене
1/ 2 ч. ч. извара
1 ч. ч. кисело мляко
2 с. л. брашно
щипка- две сол
150 г кашкавал

олио- за намазване на тавата

// Умората ми е била факт. Сега виждам, че на снимките липсва олиото, че даже  изварата и кашкавалът :( //
НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:
От посочените продукти замесих меко тесто, което оставих да втаса до двойно увеличение на обема му.
През това време приготвих гарнировката по следния начин:
1. Почистих  лапада от дебелите жилки, нарязах го и го бланширах за кратко в солена вода. Промих го в гевгир под течаща вода, за да не почернее.
2. Разбърках млякото със солта и брашното.
Тестото вече бе втасало.
Разточих го на питка върху набрашнен плот, която прехвърлих в намазана с олио тава/ най- голямата, която имам/. Върху нея разхвърлях изцедения лапад.
Отгоре разпределих почти равномерно сиренето и изварата, полях с млечната смес и поръсих с настъргания кашкавал.  
Изпекох пирога в предварително загрята на 200 г фурна в продължение точно на 30 минути. Вие не се доверявайте чак толкоз, защото всяка фурна пече различно. Готовността проверявайте с клечка за зъби и с това, че кашкавалът вече е започнал леко да кафенее. Съобразявайте се с вашата печка, за да не ме търсите после и да ми кажете: „ Ти ни излъга и нищо не ни се получи! „
Печивото оставих под мека кърпа около 15 минути, за да си почине , нарязах го и го хапнахме с по чаша- две биричка, а съпругът ми каза: „ Това нещо е много, ама много вкусно! „ Ох, то него, ако го питате, 99 процента от храната, която приготвяме, му е все вкусна J.
 Дай Боже да е жив и здрав и все така да се радва и наслаждава!
 От сърце му го желая!
 Не мога да си представя, че има мъже, които се мръщят на храната, отбутват подправките в нея, търсят друго да ядат, все недоволстват и мърморят, че това или онова не им харесва. Чувала съм подобни отзиви от техните съпруги,  но лично на мен такова нещо не ми е познато. 
Опазил ме Господ от подобни беди!!! :)
........................................................
2 април 2013 г


2 коментара:

  1. Изглежда вкусно, Марги! Харесва ми, леко и приятно. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Да, не е толкова тежко, но за вечеря не е най- подходящото. Ама пусто нали се сетих за него и нямаше връщане назад :).

    ОтговорИзтриване